پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 174
نویسنده : پارمیس

این ویتامین نقش اساسی در متابوليسم قندها و عملکرد عصبی دارد. شکل کوآنزيمی آن TTP يا TPP مي باشد که در متابوليسم انرژی و توليد پنتوز شرکت مي کند.

جذب، انتقال، ذخيره سازی:

جذب تيامي« در قسمتهاي ابتدايي روده باريک به شکل انتقال فعال و انتشار صورت مي گيرد.

مهار کننده های انتقال فعال:

مصرف الکل انتقال ويتامين را مهار مي کند و کمبود فولات باعث مهار نسخه برداري سلولهاي روده ای مي شود.

تيامين به صورت TPP جذب مي شود و از طريق وريد باب به کبد منتقل مي شود.

بيشتر تيامين موجود در گردش خون (حدود 90 درصد) به شکل TPP و توسط اريتروسيتها حمل مي شود.

سلولها تيامين را با مکانيسمهاي انتشار و انتقال فعال برداشت مي کنند.

بافتها تيامين را به شکل استرهاي فسفات به صورت باند شده به پروتئينها نگهداري مي کنند.


:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,



بازدید : 385502
نویسنده : پارمیس

به گزارش رژیم آنلاین آردایت از دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم آنلاین آردایت   در مورد آکریلامید

علائم مسمومیت با آکریلامید چیست؟ از ژل آگاروز به دلیل منافذ بزرگ (منافذی به قطر ۱۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر)، بیشتر برای جداسازی مولکولهای DNA با طول بالا استفاده میشود.

از روش های آزمایشگاهی مرسوم جهت جداکردن مولکولهای باردار تکنیک ژل الکتروفورز (Gel Electrophoresis) میباشد .این جداسازی با توجه به اندازه، بار و جرم مولکولی آنها انجام میگیرد.

توجه به مصرف گلوسیدها (قندها) از دو نظر ضرورت دارد. روغن موجود در چیپس و پفک با ترانس بالا، افزایش وزن، چربی خون و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به همراه دارد، همچنین از آنجا که برای تهیه چیپس، ممکن است روغن را چندین بار سرخ نمایند، در نتیجه مصرف آن بسیار خطرناک بوده و می تواند موجب مسمومیت و نیز ابتلا به سرطان شود.


:: موضوعات مرتبط: رژیم غذایی , ,



بازدید : 140
نویسنده : پارمیس

هنگامی که یک قرص یا مکمل مصرف می‌کنید، همیشه یک ریسک وجود دارد: آیا اثر می‌کند؟ عوارض جانبی آن چه هستند؟ چطور می‌توانید بفهمید که مطمئن و بی‌خطر است؟ اینها سوالاتی هستند که باید در هنگام خرید یک مکمل از خودتان بپرسید. بسیار مهم است که از قبل در مورد مکمل‌تان تحقیق کنید، چون سلامت بدن‌تان به آن بستگی دارد.‌

روش های تشخیص موثر بودن مکمل

روش‌های خاصی وجود دارد تا بفهمید آیا مکملی که مصرف می‌کنید، بی‌خطر و یا موثر است. نکات زیر را دنبال کنید؛ مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشک , داروساز , درمان یا معالجه , عوارض جانبی , مکمل , مکمل‌های رژیمی , ویتامین‌ها ,



بازدید : 203
نویسنده : پارمیس

معرفی برند آرایشی و سلامت – اوریف لیم

شركت اوريف ليم در سال ۱۹۶۷( ۱۳۴۶شمسي ) يعني ۴۴ سال پيش در سوئد توسط برادران آف يوكنيك ( رابرت و يوناس )با هدف توليد وعرضه محصولات آرايشي وبهداشتي با كيفيتي بالا وبدون استفاده از مواد شيميايي تاسيس شدو پايه محصولات خود را بروي گياهان ومواد حاصل ازطبيعت بنا نهادواكنون با بيش از ۴۴ سال سابقه در اين زمينه به عنوان بزرگترين شركت توليد وفروش مستقيم محصولات آرايشي و بهداشتي اروپا به فعاليت خود ادامه مي دهد و بازار خود رادر بيش از۶۵كشور جهان گسترش داده است.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,



تاثیر غذاهای پرچرب بر تولید انسولین بدن
نوشته شده در دو شنبه 26 آبان 1399
بازدید : 151
نویسنده : پارمیس

پرخوری -چه موقع تماشای فوتبال باشد چه در آخر هفته‌های خانوادگی- ایده بسیار بدی است. حتی اگر تلاش کنید برگرخوری‌های گاه‌ و ‌بی‌گاه را با ورزش و توجه بیشتر به دسرهای سبک به دنبالش خنثی کنید، هیچ تردیدی نیست که خوردن غذاهایی که ملقب به بمب‌های چربی هستند، در لحظه حس و تاثیر بسیار بدی برای بدن به بار می‌آورد. اما چیزی که شاید ندانید این است که لازم نیست این خیانت پایدار باشد، حتی یک روز کناره‌گیری از رژیم سالم و خوردن یک پیتزا یا هاتداگ پنیری، ممکن است اثری بسیار بدتر از تصورات قبلی برای بدن داشته باشد. این را تحقیقی جدید در انگلستان می‌گوید.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: انسولین , غذای پرچرب ,



معرفی بهترین ادکلن های تلخ و ماندگار مردانه
نوشته شده در دو شنبه 26 آبان 1399
بازدید : 188
نویسنده : پارمیس

می‌گویند حرف حق تلخ است و شاید رایحه‌ی حقیقی نیز رایحه‌ای تلخ باشد!

مقاله‌ی معرفی بهترین ادکلن های تلخ و ماندگار مردانه نتیجه‌ی مقایسه‌ای است بین بیش از 100 ادکلن تلخ مردانه که در ضمن، بخش دوم مقاله‌ی معرفی بهترین ادکلن های تلخ و ماندگار زنانه نیز محسوب می‌شود. با شیک فام همراه باشید.

 

 


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,



بررسی اجمالی مدل U-crown l کولرگازی گری - تاپ فروش
نوشته شده در پنج شنبه 15 آبان 1399
بازدید : 174
نویسنده : پارمیس

کولرگازی گری یکی از مارک‌های تهویه مطبوع است که امروزه در بازار وجود دارد. دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند مصرف برق کمتر است. در ادامه مقاله شما را با مدل U-crown I آن آشنا خواهیم کرد تا در هنگام خرید با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

انواع کولرگازی گری

کولرگازی گری یکی از مارک‌های تهویه مطبوع در بازار است. این مارک متعلق به یک شرکت در چین است. این برند جایگاه خود را در بین مارک‌های معروف پیدا کرده است و با مارک‌های دیگر یک میدان رقابتی در بازار فروش دارد. یکی از ویژگی‌های آن این است که از نظر قیمت مناسب و از نظر مقرون به صرفه بودن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام کار انرژی کمتری مصرف می‌کند. تهویه هوا انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های ظاهری زیبا و منحصر به فردی دارند، اما قبل از ظاهر باید بیشتر به ویژگی‌های دیگری توجه داشته باشیم که مربوط به کیفیت و دوام آن است.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,



رپورتاژ معنی از سایت رکس سو
نوشته شده در سه شنبه 18 شهريور 1399
بازدید : 200
نویسنده : پارمیس

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز، نمیتوان به فکر فعالیت در دنیای آنلاین بود اما به سئو و بهینه سازی سایت اهمیت نداد. رقبا هر روز قوی تر می شوند و رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا می برند. در نتیجه اگر نتوان در نتایج برتر موتورهای جستجو جایگاهی داشت کسب و کار آنلاین خود را بایستی یک کسب و کار شکست خورده دانست.

شما از طریق رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری که از موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی و یکی از ارکان اصلی سئو سایت است، می توانید محصولات و خدمات خود را همراه با تصاویر و لینک های باکیفیت در سایت های پربازدید و با رنک بالا منتشر نمایید. تبلیغ رپورتاژ آگهی علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

تنها راه دریافت بک لینک دائمی آن هم از سایت های خبری معتبر بصورتی که از سایت ها حذف نشود و اسپم محسوب نشود و درواقع باعث بهبود رتبه سایت درگوگل شود، خرید رپورتاژ آگهی دائمی و با کیفیت است .


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,



ایلومیناتی کیست و هدف ایلومیناتی چیست
نوشته شده در جمعه 22 فروردين 1399
بازدید : 807
نویسنده : پارمیس

ایلومیناتی سازمانی قدرتمند و شدیداً حفاظت شده است که با نقابی بر چهره، کنترل تمام کار و بار دنیای امروز را در دست گرفته است. ایلومیناتی از طریق نفوذ به رسانه و شست‌وشو دادن مغزی مردم به این مهم دست یافته است و ممکن است همین الان هم در حال انجام این کار باشد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,



پروتئین ابتلا به دیابت بارداری
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 288
نویسنده : پارمیس

 

به گزارش خبرنگار مهر، دانشمندان معتقدند چهار آنزیم وجود دارد که فرآیند گرفتن انرژی از غذا توسط بدن را آغاز می کنند. کشف قابلیت تولید انرژی توسط این چهار کاتالیزور موسوم به هگزوکینازها، موجب انجام تحقیقات بیشتر درباره چگونگی متابولیز شدن کربوهیدرات ها توسط بدن شد. این دستاورد همچنین بررسی چگونگی مداخله کردن در عملکرد این آنزیم ها از طریق دارو به منظور مدیریت کردن اختلالات متابولیکی از جمله دیابت را به دنبال داشت. به تازگی محققان دانشگاه دوک آمریکا نشان داده اند هگزوکینازها در واقع عضو پنجمی نیز دارند. این آنزیم ها در تولید انرژی بدن نقش اساسی بر عهده داشته و یافتن عامل پنجم در این میان، دریچه های بیشتری را جهت بررسی چگونگی متابولیز قند و همچنین عوامل ژنتیکی اختلالات متابولیکی، پیش روی محققان می گذارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دیابت بارداری , دیابت و بارداری , دیابت بارداری و زایمان , دیابت خفیف در بارداری , دیابت و بارداری ناخواسته ,



بازدید : 275
نویسنده : پارمیس

 

مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در آمریکا گفته است که پژوهشگران این مؤسسه با تغییراتی در آنتی بیوتیک وانکومایسین داروی جدیدی ساخته اند که از سه راه مختلف بر باکتری ها اثر می کند و به این ترتیب، مانع از مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک می شود. وانکومایسین حدود شصت سال است که برای بیماری های عفونی تجویز شده است، اما به تازگی باکتری ها نسبت به نوع متعارف آن مقاومت نشان داده اند. موسسه اسکریپس گفته است که پزشکان می توانند نوع جدید این دارو را بدون نگرانی از مقاوم شدن باکتری ها در برابر آن به کار گیرند. سازمان بهداشت جهانی باکتری های مقاوم نسبت به آنتی بیوتیک را بزرگترین تهدید نسبت به سلامت، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی توصیف کرده و گفته است که با مقاوم شدن میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک های موجود، درمان بسیاری از بیماری ها با این داروها دشوار و حتی ناممکن خواهد شد و جهانیان را با وضعیتی مواجه خواهد کرد که از زمان کشف آنتی بیوتیک ها دیده نشده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آنتی بیوتیک , باکتری مقاوم ,



آقایان برای فرزند آوری تا چه سنی فرصت دارند؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 273
نویسنده : پارمیس

 

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند پدرانی که برای اولین بار در ۴۰ سالگی صاحب فرزند می شوند با احتمال بیشتری امکان دارد نوزادان آن ها دچار مشکل شوند، همچنین همسران آن ها با درصد بالایی امکان دارد در طول دوران بارداری دچار اختلال های بارداری مانند مسمومیت، زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس شوند. یکی از خطرهای شایع فرزند آوری پدران بالای ۴۰ سال احتمال ابتلای کودکان آن ها به بیماری هایی چون اوتیسم یا سرطان است. حتی اگر مردان بالای ۴۰ سال همسرانی جوان داشته باشند به دلیل تاخیر در فرزند آوری، همسرانشان اختلال های فراوان در طول بارداری خواهند داشت. کارشناسان به زوج های جوان به ویژه مردان توصیه می کنند تا پیش از ۳۵ سالگی اقدام به فرزند آوری کنند تا فرزندانی سلامت و با کمترین درصد خطر ابتلا به بیماری به دنیا آورند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: فرزند آوری , سن فرزند آوری , برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم , قدرت باروری مردان تا چند سالگی ,



آب گرم و سرد به یک اندازه دست ها را تمیز می کنند
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 274
نویسنده : پارمیس

 

پژوهشگران در آمریکا اعلام نموده اند، این نظر صحت ندارد که شستن دست با آب گرم بیش از شستن با آب سرد در از بین بردن میکروب ها مؤثر است. در این پژوهش که نتیجه آن در نشریه "حفاظت از مواد غذایی" منتشر شده است، بیست نفر شرکت داشتند و مشخص شد که میزان میکروب زدایی از دست با استفاده از آب در دمای ١٥ درجه سانتیگراد مانند استفاده از آب با دمای ٣٨ درجه است. تأثیر اصلی این پژوهش این است که رستوران ها دیگر ملزم نیستند برای شستن دست، آب گرم در اختیار مشتریان بگذارند و این به معنی کاهش هزینه گرم کردن آب است. 


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: میکروب , شستن دست ,



فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش دوم)
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 276
نویسنده : پارمیس

 

دانشمندان طی مطالعه‌ای، به‌مدت شش هفته نتایج حاصل از ورزش را که زیر نظر پژوهشگران بوده و شامل سه جلسه‌ی ۵۰ دقیقه‌ای در هفته بود مورد ارزیابی قرار دادند. در یک گروه مردان دارای اضافه وزن قرار داشتند که پیش از خوردن صبحانه (در حالت ناشتا) ورزش کردند. در این گروه، حساسیت شرکت‌ کنندگان به انسولین افزایش یافت. این بدان معنا است که این افراد با تولید انسولین کمتر، قادر به کنترل میزان قند خون خود بودند. درنتیجه، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲ در افرادی که پیش از خوردن صبحانه ورزش می‌کنند کمتر است. اما هیچ‌گونه افزایش حساسیت نسبت به انسولین در گروه دیگری که همان ورزش‌ها را بعد از خورن صبحانه انجام دادند دیده نشد. همچنین، مردانی که پیش از خوردن صبحانه ورزش کرده بودند، حدود دو برابر بیشتر از مردانی که بعد از خوردن صبحانه ورزش کرده بودند، چربی‌ سوزی داشتند. شواهد به‌دست آمده از این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش چربی‌ سوزی در ورزش از مزایایی است که با ورزش کردن پیش از خوردن صبحانه حاصل می‌شود و برای سلامتی مفید است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: SPORT , HEALTH , FOOD , انسواین , کاهش وزن , چربی سوزی , فواید ورزش , زمان ورزش , زمان غذا خوردن ,



فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش اول)
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 278
نویسنده : پارمیس

 

اگر وقت کمی در اختیار دارید پس باید زمانی ورزش کنید که بیشترین تأثیر را دارد. فواید ورزش از چربی‌ سوزی گرفته تا کاهش احتمال ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی را می‌توان با رعایت نکاتی افزایش داد. به افرادی که دارای اضافه وزن هستند توصیه می‌شود که ورزش کنند تا از احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین دیابت نوع ۲ در امان بمانند. اما اکثر افراد زمان کافی برای انجام ورزش ندارند و نمی‌توانند آن‌طور که دوست دارند بدون در نظر گرفتن زمان، ورزش کنند. بنابراین، یافتن عواملی که از فواید ورزش می‌کاهد، ضروری به‌نظر می‌رسد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: SPORT , HEALTH , FOOD , انسواین , کاهش وزن , چربی سوزی , فواید ورزش , زمان ورزش , زمان غذا خوردن ,



احتمال مرگ زودرس با خوردن سیب زمینی سرخ کرده
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 289
نویسنده : پارمیس

 

احتمالا بعد از خواندن نتایج تحقیقاتی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم سیب‌زمینی آب‌پز، پوره و کبابی را ترجیح خواهید داد. چه کسی هست که از خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده بدش بیاید؟ خوشمزه‌، ترد، نمکی و لذیذ. تنها یک مسئله وجود دارد؛ سیب‌زمینی‌ سرخ کرده یکی از بدترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید روانه معده یتان کنید. راستش را بخواهید شبیه یک چیز کشنده! طبق تحقیقات انجام شده دو تا سه مرتبه مصرف سیب‌زمینی سرخ شده در طول هفته ارتباط زیادی با مرگ زودرس دارد. در این تحقیق محققان مصرف سیب‌زمینی سرخ کرده توسط ۴۴۰۰ بزرگسال بین ۴۵ تا ۷۹ سال را در یک بازه ۸ ساله بررسی کرده‌اند. در این مدت ۲۳۶ نفر از آنها جان سپردند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سیب زمینی , سیب زمینی سرخ کرده , مرگ زودرس ,



تسریع درمان زخم با ابداع یک تکنولوژی جدید
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 278
نویسنده : پارمیس

 

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی «مدیکال اکسپرس»، با بالا رفتن آمار مبتلایان به دیابت و بیماری های قلبی، درمان زخم به یکی از چالش های پیش روی جامعه پزشکی تبدیل شده است. بنابر آمار منتشر شده، نزدیک به ۱۵ درصد بیماران از زخم های مزمن که درمانی ندارند، رنج می برند. از چالش های دیگر موجود در مسیر درمان زخم، خطر عفونت باکتریایی آن است. اگر چه بستن زخم به رفع این مشکل کمک می کند اما اگر باکتری های بیماری زا (پاتوژن ها) بافت مربوطه را آلوده کنند، زیست لایه هایی را در آن تشکیل می دهند. زیست لایه ها تجمعاتی از سلول ها هستند که با یک لایه محافظتی بیوپلیمری پوشانده شده اند. نفوذ به این لایه برای آنتی بیوتیک های رایج کار ساده ای نیست و بدین ترتیب طول درمان عفونت هایی که شامل لایه های زیستی باشند، بیشتر است. لایه های زیستی میکروبی می توانند به بروز عفونت های مزمن و شیوع آن در محیط های بیمارستانی منجر شوند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: درمان زخم , مایعات یونی , پاتوژن ها ,



ابداع یک راهکار جدید برای ساخت واکسن سرطان
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 283
نویسنده : پارمیس

 

محققان مرکز سرطان جورجیا در دانشگاه آگوستا در آمریکا که این تحقیق را انجام داده اند، پایه و اساس این راهکار را برای ساخت واکسن سرطان، افزایش مدت زمانی عنوان کردند که یک سیتوکین (دسته‌ای از مولکول ‌های پروتئینی محلول در آب) به نام IL2 در بدن باقی می ماند. IL2 یک مولکول در سیستم ایمنی است که مسئول تنظیم فعالیت برخی گلبول های سفید خون به نام سلول های کشنده تی (killer T cells) است. دکتر حسین سلطان از مرکز سرطان جورجیا که در این مطالعه همکاری داشت گفت: بعد از تزریق واکسن های پایه پپتیدی به موش های مبتلا به سرطان مشاهده کردیم که سیگنالینگ پایدار IL2، به اندازه زیادی موجب افزایش تعداد سلول های کشنده سرطان 'تی' در سلول های سرطانی خاص (+CD8) شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: واکسن , سرطان , سلول های کشنده تی ,



کشف 2000 باکتری جدید روده توسط دانشمندان
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 277
نویسنده : پارمیس

براساس گزارش های منتشر شده، 2000 باکتری جدید روده توسط دانشمندان کشف شد. اینطور که پیداست، دانشمندان در تلاش هستند تا بتوانند باکتری های روده را مورد آزمایش قرار دهند تا اطلاعات بیشتری از آن ها کسب کنند. با توجه به مطالعات متعدد اخیر، باکتری های روده در انسان تاثیر بسیار مخربی بر سلامت جسم و روان فرد ایجاد می کنند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید حدود 2000 باکتری جدید روده را که قبلا ناشناخته بودند، نشان داد. مطالعات اخیر تحت پوشش خبرگزاری های پزشکی امروز نشان داده اند که باکتری های روده می توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد بیماری پارکینسون و زوال عقل داشته باشند، همچنین ممکن است تشریح کنند که چرا داروهای دیابت نوع 2 در برخی افراد موثر بوده و در بعضی دیگر تاثیری ندارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: باکتری , باکتری روده , کشف باکتری ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد